Y8. KERALLA –kehityksen rakentava jatkumo
Innovaatio- ja tuotekehityksen on hyvä olla pitkäjänteistä, yrityksen kaikilla tasoilla vaikuttavien toimijoiden sekä loppukäyttäjien tarpeet huomioivaa. Tämä voi kuulostaa paljolta, mutta on toteutettavissa myös pienemän mittakaavan kautta. Keralla -koulutuskokonaisuudessa lähdetään tilaajan tarpeista kehitysprosessin suhteen. Kokonaisuus sisältää käynnistävän kokemuksellisen työpajan, ideat avaavan ja tiivistävän ”yhdessä ideoiden” -koheesion työpajan sekä ”Hyvä tuli” kokoavan työpajan. Erityisosaamistamme on myös kuluttajatutkimuksen tekeminen konseptin tai idean vastaanotosta käyttäjien taholta.
Tuotteet
- Tarve- ja toimintaympäristökartoitus
- Käynnistävä kokemuksellinen innovaatiotyöpaja
- Yhdessä ideoiden, koheesion -työpaja
- Hyvä tuli –kokoava työpaja
- Kuluttajatutkimus valitun idean vastaanotosta
Milloin tarvetta tälle koulutukselle?
- Tarvitaan pikainen startti hankkeelle, jossa innovoidaan uutta tuote- tai toimintakonseptia , tuoteaihiota, tai tapaa toimia
- Tarvitaan uusia avauksia tuotekehitykseen
Kenelle tämä koulutus on tarkoitettu?
Yrityksille ja yhteisöille, joilla on tarvetta tuote- tai konseptikehitykselle mm. luovien organisaatioiden työntekijöille.
Mitä vaikutuksia tai käytännön hyötyä innovaatiotyöpajasta on?
- Mahdollisuus irrottautua jumiutuneista ajatusrakenteista ja hyödyntää kaikkien osallistujien potentiaali, myös hiljainen osaaminen ja päästä luovaan vuorovaikutukseen
- Työpajan lopuksi käyttöön saatavat alustavat konsepti- ja tuoteaihiot, jolloin käteen jää muutakin kuin sekava joukko erilaisia ideoita.
- Pajan antama toimenkuvasta riippumaton kokemus vaikuttamisen mahdollisuudesta strategisesti tärkeissä päätöksissä ja näin lisämotivaatio työhön
- Dokumentoitu prosessi
- Optiona prosessin ja tuotekehityksen seurantatuki
- Tarvittaessa tutkimus tuote- tai konseptiaihion alustavasta vastaanotosta kuluttajien taholta
- Mahdollisuus uusiin avauksiin markkinoilla ja tätä kautta parantunut kilpailuasema